Kruger National Park

2 november 2018 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

We zijn ondertussen in het midden van Kruger National Park. In Umlani Rest Camp. In the middle of nowhere. Een klein parkje met 7 rondavels. Een rondavel is een ronde hut. Deze hutten hebben douche en wc buiten achter een bamboe scherm. Niet overdekt. Dus vrij toegang voor de apen. Constant de deur op slot houden, want bij onze buren hebben de apen de hele koffer inhoud verspreid door de hut. De tandpasta missen ze... Het is zoals gezegd een klein park. Je boekt all inclusieve, wat inhoud alle eten, drinken, safari’s. Er is geen elektra. Internet zeer beperkt aanwezig en na vier uur helemaal niet meer. Het eten is super! Bereidt op houtvuur en flessengas. De safari’s zijn GEWELDIG!! De gidsen spannen zich echt in om je de dieren te laten zien. ‘S morgens om vijf uur worden we gewekt om om kwart voor zes op safari te gaan. Bij vertrek koffie en thee, onderweg koffie of thee en bij terugkomst ontbijt. Al veel dieren kunnen spotten. Bijna Big Five compleet. Alleen het luipaard nog. Het weer is Nederlands. Storm en van tijd tot tijd onweer en regen. Koud. Niet ideaal om dieren te spotten. Maar de giraffe, wat een ontzettend groot en statig beest. De jonge leeuwtjes hebben een hoog knuffel gehalte. Big Five compleet!! Met dank aan gids Shabby ook het luipaard gespot!

1. Cor en Ineke:
    2 november 2018
    Heb je dat echt geprobeerd, jonge leeuwtjes knuffelen?
  2. Alny:
    2 november 2018
    leeuwtjes knuffelen.. laat het maar bij denken ....Hi..Hi.. ;) geweldige indrukken lijkt me !
  3. Theo & Arianne:
    2 november 2018
    klinkt echt fantastisch zeg! wat gaaf! lijkt me lol van die apen rond je hutje!! 😂 haha! &JOY en geniet nog veel meer!
  4. Alexis:
    3 november 2018
    Geweldig! Fijn dat jullie al veel dieren hebben kunnen spotten. De luipaard is inderdaad vaak lastig te vinden, maar wie weet. Ondanks de koufront in Nelspruit (had mijn vriendin toevallig gisteren over gehad), geniet elk moment, de rust, midden in het natuur.