Victoria Falls

27 oktober 2018 - Victoria Falls, Zimbabwe

Vanuit Johannesburg vliegen we met een klein toestel door naar Zimbabwe. Het vliegveld is minder modern. We komen binnen in een halletje en moeten een permit invullen. Omdat we ook nog naar Shobe Nationaal Park in Botswana willen moeten we een dubbele. Of we maar even 90 dollar willen neerleggen. Dan de koffers van de band en langs  securety. Da’s ook een verhaal. Daar is 1 band die de koffers scant. Naast de band zit een meneer op een stoel achter een computer. Zelf je koffers op de band zetten. Die rollen erdoor, vraagt de man: “zijn die van u?” Ja. Wilt u even hier komen? Met koffer? Nee, alleen u. Wat is dit? Hij ziet een vorm op het apparaat wat hij niet kan thuisbrengen. Uitgelegd en free to go. We worden opgewacht door een taxi. Een luxe Mercedes 230 C. Probleem......... onze koffers passen niet in de kofferbak... dan maar 1 naast de chauffeur. De volgende dag genieten we een super dag bij de waterval. Hoewel het de droge tijd is, nog steeds erg indruk wekkend. We lopen nog de Historic Bridge over de Zambezi rivier naar Zambia. Hiervoor zijn we een speciale bridge permit nodig, maar die worden gratis en zonder enige controle afgegeven door de douane.

1. Loek en rudy in Azie:
    28 oktober 2018
    Ohhhh gaaaf. Heeft Wim ook al de smaak te pakken? veel plezier in Afrika, Groeten uit Banda Ambon, Loek en Rudy.