Johannesburg

24 oktober 2018 - Kempton Park, Zuid-Afrika

We zijn in Zuid Afrika. Wat een eind weg lijkt het. Dinsdagavond om negen uur in het vliegtuig gestapt en met  een korte tussen stop vanmiddag in ons hotel in Johannesburg aangekomen. De vlucht verliep op zich goed, maar zat helemaal volgeboekt. Als je dan ook nog moet slapen valt dat best tegen. Wel byzonder dat je over de Nijl vliegt. In gedachten zie je Mozes in zijn biezen mandje liggen en komen de verhalen van de Farao en alles wat zich daar nog meer heeft afgespeeld boven. Dan langs de Rode Zee verder naar het zuiden om even later de evenaar over te steken. Daar merk je helemaal niets van natuurlijk, maar ik vond de gedachte wel heel byzonder. Vanmiddag naar het Onafhankelijkheids museum geweest. Hier wordt de complexe geschiedenis van Zuid Afrika in beeld gebracht.  Confronterend en interessant museum. Het is voorjaar hier. De Jacaranda bomen staan volop in bloei. Dinsdag hopen we Pretoria in bloei te zien, maar Johannesburg gaf een goed voorproefje.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anja & Freddy:
    Fijne vakantie... Geniet ervan samen!!!xx
  2. Ina en Albert:
    24 oktober 2018
    Hallo Janneke en Wim, Een hele fijne vakantie toegewenst. Leuk om jullie via een blog te volgen!
  3. Wieny:
    24 oktober 2018
    Mooi dat jullie veilig zijn aangekomen.we wensen jullie een mooie vakantie toe en zullen mee lezen.
  4. Cor en Ineke:
    24 oktober 2018
    Goed te horen dat jullie veilig zijn aangekomen, en hele fijne vakantie toegewenst, nogmaals...
  5. Aafke/ Harry:
    Fijne vakantie. Lekker genieten samen 😘
  6. Jan Klooster:
    24 oktober 2018
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. We wensen jullie een fijne vakantie toe.
  7. Alny:
    24 oktober 2018
    Voorjaar...wat een verschil .heel wat anders dan Amerika 😀fijne dagen ik lees graag mee
  8. Alexis:
    25 oktober 2018
    Geniet elk moment van Zuid-Afrika. Stuur de groetjes aan Johannesburg, mijn geboorteplaats, voor me. Leuk om jullie te hierdoor te mogen volgen!